درمان دیسک گردن

روش های درمان دیسک گردن بدین شرح است :
1 . درمان نگهدارنده

با رعایت نکته های بسیار ساده و جزیی میتوان بیماری را درمان کرد. به نقل از تبیان، در بیرونزدگی دیسک، بلافاصله سیستم التهابی بدن فعال میشود و بدن هم بهطور خودکار آن را خنثی میکند.دیسک گردن یک بیماری خودمحدودشونده است و با مداخلات بهینهسازی فرایند شغلی و وضعیتهای مناسب هنگام کار، بهبودی حاصل میشود . بیحرکت نگهداشتن گردن بسیار مفید است، زیرا فشار وارده کمتر میشود و به مرور بیرونزدگی سر جای اول خود برمیگردد.برای این کار گردنبندهای طبی وجود دارد. همچنین برای تقویت عضلات و قویتر کردن آن تمرینات ورزشی کمک میکند تا روند بهبودی سریعتر طی شود.

2 . درمان جراحی
اگر بعد از درمانهای نگهدارنده همچنان علایم بیماری ادامه یابد، درمان جراحی ضرورت مییابد، اما چه بیمارانی به جراحی نیاز دارند.

افراد زیر باید جراحی کنند :
- افرادی که نقص پیشرونده دارند، یعنی دیسک گردن آنقدر شدید است که حتی در راه رفتن نیز دچار مشکل شدهاند و احساس میکنند هنگام راه رفتن، روی برف یا روی ابر قدم برمیدارند، یا زمین میخورند و دستهایشان قدرت انجام هیچ کاری ندارد و دچار نقص عصبی شدهاند.
- گروهی که هیچ علایم عصبی ندارند، فقط از درد شدید و ناتوانکننده رنج میبرند و به درمان با وجود همه اقدامها پاسخ نمیدهند و شدت درد باعث افت کیفیت زندگیشان شده است.