غذاهای مفید برای استخوان ها

نوع خوراک بر روی سلامت استخوان ها تاثیر دارد . به نقل از آنلاین سلامت،مواد غذایی که می توانند سلامت استخوان ها را تامین کنند عبارتند از:

*کشک، کنجد، بادام، فندق، پسته، گردو، انواع کلم، نور آفتاب ، نعنا و پونه ، پیاز ، سبزیجات و میوه جات، برنج کته، روغن زیتون

*برای دردهای استخوانی، یک قاشق مرباخوری دارچین را با نصف قاشق مرباخوری زنجبیل در یک لیوان آب جوش دم می کنیم و با عسل شیرین کرده و میل می کنیم.

*معجون برای پوکی استخوان:

چهار مغز+ کنجد+ پونه کوهی+ زنیان+ زیره سبز+ زیره سیاه+ رازیانه+سیاهدانه+ کشک+جوزهندی+ زعفران. همه اینها را آسیاب کرده و مخلوط میکنیم و روزی یک قاشق می خوریم.

*طرز تهیه یه غذای مفید برای استخوان:

هفته ای یک بار ازاین سوپ جو میل کنید تا هیچوقت به درد استخوانی مبتلا نگردید:

پاچه گوسفند+ هویج + سبزیجات+یک قاشق زنجبیل+ روغن زیتون+ یک لیوان جو

*برای درمان دیسک کمر:

ده تا رطب تازه بدون هسته را با یک ق م زنجبیل سائیده مخلوط کرده به صورت خمیر در آورده و این خمیر را روی یک عدد دنبه به پهنای کف دست و قطر نیم سانت مالیده و آنرا درست روی گودی کمر گذاشته و می گذاریم به مدت ۴۸ ساعت بماند. این کار را هفته ای دوبار انجام می دهیم بعد از یک الی دوماه دیسک درمان می شود.