چه عواملی درد زانو را بیشتر می کنند؟

عواملی که موجب می شوند احتمال زانو درد بیشتر شود عبارتند از:

*سن : به نقل از ایران ارتوپد،بعضی از انواع زانو درد در سنین خاصی بیشتر دیده میشوند بطور مثال بیماری ازگود اشلاتر و تاندنیت تاندون کشکک بیشتر در نوجوانان و آرتروز و نقرس بیشتر در سنین بالا دیده می شوند.

*جنس : دررفتگی کشکک در دختران نوجوان بیشتر دیده میشود و ازگود اشلاتر و تاندنیت تاندون کشکک در پسران بیشتر دیده می شود. از علائم مهم این بیماری ها درد زانو است.

*وزن زیاد : استئوآرتریت یا سائیدگی زانو در افراد با وزن بالا بیشتر دیده میشود. ساییدگی موجب بروز درد زانو می شود.

*اشکالات مکانیکی : اشکالات مکانیکی مانند کوتاهی یک اندام تحتانی یا اشکال در امتداد استخوان های زانو می تواند احتمال مشکلات زانو را بیشتر کرده و موجب تشدید درد زانو شود.

*کم بودن انعطاف پذیری و قدرت عضلات زانو : کاهش انعطاف پذیری مفصل زانو و کاهش قدرت عضلات اطراف زانو بخصوص در عضله چهارسر ران موجب میشود تا در هنگام ورزش نیروهای بیشتری به مفصل زانو وارد شده و احتمال ایجاد آسیب بیشتر شود. در این موارد درد زانو بیشتر ایجاد می شود.

*بعضی ورزش ها : در بعضی ورزش ها احتمال آسیب مفصل زانو و متعاقب آن زانو درد بیشتر است مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس و اسکی

*آسیب قبلی : اگر زانوی شما قبلا آسیب دیده است آسیب پذیری آن بیشتر می شود.