علت بروز درد شانه

درد شانه در محل مفاصل شانه و اطراف آن ایجاد می شود. در بعضی موارد، تشخیص درد مفصل شانه و کتف از گردن درد دشوار و سخت می باشد. البته در برخی موارد درد های گردن منجر به بروز درد شانه می شود که با درمان گردن درد می توان به بهبود درد مفصل شانه کمک کرد. به نقل از مجله سلامت ماهان،شانه ها که محل اتصال بازوها به ستون بدن هستند، بیشترین حرکت را در بین مفاصل بدن دارد. این سطح بالای حرکت می تواند باعث ناپایداری نسبی مفاصل شانه شود. شانه درد اغلب در نتیجه یک بیماری یا آسیب دیدگی ایجاد می شود که می تواند بر ساختارهای مفصل شانه (تاندون ها، رباط ها، عضلات، و استخوان ها) تاثیر گذارد.

در بسیاری از موارد علت درد گردن در نقطه ای دورتر از محل گردن خود را نشان می دهد مثلابیماران زیادی داشته ایمکه با علل درد شانه مراجعه کرده اند و با کار روی گردن درد آنها درد شانه بهبود یافته است . یا برعکس ممکن است فرد درد گردن دارد اما منشا و سرچشمه درد نقطه دیگری است مثلا بیماری های دندان درد و یا ناراحتی های قلبی که گاهی خود را به صورت گردن درد بروز می دهند.