درمان غیر جراحی درد دیسک کمر

ساختمان ستون فقرات به گونه ای است که این قسمت از مهره ها و دیسک های بین مهره ای تشکیل شده است و هر عاملی که باعث تخریب یا تغییر مهره ها یا دیسک های بین مهرهای و یا باعث از بین رفتن امتداد طبیعی کانال نخاعی شود به ستون فقرات آسیب می رساند مانند: بیرون زدگی یا فتق قسمت میانی یا ژلاتینی دیسک بین مهره ای که عامه مردم به آن دیسک یا در ناحیه کمر به آن سیاتیک می گویند . همچنین شکستگی و در رفتگی مهره ها.

روش درمانی درد دیسک کمر توسط فلوشیپ درد
به طور کلی فوق تخصص درد دو رویکرد عمده برای درمان دیسک کمر پیش رو دارد :
* اپیدورال کمری و تزریق داروی ضد التهاب :
چون بیرون زدگی دیسک در کانال نخاعی باعث فشار و در نتیجه التهاب روی ریشه های عصبی کمری می شود. این امر باعث درد در ناحیه کمر و بیشتر از آن درد در ناحیه باسن و پاها که در حقیقت همان مسیر عصب سیاتیک پا است، م خواهد شدکه با این عمل التهاب از روی ریشه های عصبی برداشته شده و به طور چشمگیری باعث کاهش درد ناحیه کمری، باسن و پاها می شود.

* عمل خارج کردن دیسک از طریق پوست (percetaneous discectony) :
این عمل با استفاده از یک داروی سراتیو یا آرام بخش در اطاق عمل و بدون جراحی یا برش پوست با بی حسی موضعی پوست کمر انجام میپذیردو در آن قسمت مرکزی دیسک بین مهره ای که به داخل کانال نخاعی وارد شده است، تخلیه میشود.

آیا در روش درمانی اپیدورال بیمارکاملا بیهوش می شود ؟
در اپیدورال کمری فقط از بی حس کننده موضعی پوست استفاده می شود ولی در عمل دیسککتومی از یک داروی سراتیو یا آرام بخش استفاده می شود.