منو اصفهان ، خیابان رودکی ، روبروی مرکز جراحی اردیبهشت - تلفن : 09133141114 - 37866034
دکتر شاهرخ نوریدکتر شاهرخ نوری

شش تمرین ساده برای درمان درد زانو

ورزش یکی از بهترین راه حل ها برای کسانی است که به درد مزمن زانو مبتلا هستند. بنابراین در اینجا ۶ تمرین ساده برای نگه داشتن و درمان درد زانو به میزان حداقل ارائه می شود.تمرینات باید به دقت انتخاب شوند تا از وخیم شدن مشکل جلوگیری شود. به گزارش سایت بیتوته، یکی از نکته های ایمنی برای کسانی که برای مبارزه با درد در زانو از ورزش استفاده می کنند این است: آن ها باید از خم کردن پاها به اندازه ای که در آن زانوها از انگشتان پا جلوتر باشند، اجتناب کنند. این قانونی است تا از فشار بیش از حد به زیر زانو جلوگیری شود تا در آینده نیازی به تعویض مفصل زانو نباشد.

رابطه بین اضافه وزن و درد زانو
داشتن اضافه وزن نقش زیادی در سلامت زانو دارد و در واقع با افزایش وزن ممکن است درد زانو شروع شود چون زانو ها باید وزن بیشتری حمل کنند. این بدان معنی است که اولین مرحله برای داشتن زانوی بدون درد، کاهش وزن است.

حرکات ورزشی
* نشستن نیمه اسکوات

این تمرین شامل نشستن روی صندلی بدون دسته و دوباره به حالت ایستاده برگشتن است. همواره کف پاها باید صاف بر روی زمین نگه داشته شوند.

* حرکت کششی
فرد باید بر روی زمین نشسته و هر دو پای خود را به جلو دراز کند. سپس باید کف یک پا را در مقابل ران پای دیگر قرار دهد. باید به جلو خم شود مچ پای دراز شده را لمس کند.

* گامی به سمت بالا
این تمرین گام گذاشتن روی یک نیمکت یا پله با یک پا و سپس تکرار آن با پای دیگر است. در تمام مدت انجام این تمرین، زانو باید به طور مستقیم در بالای مچ پا قرار گرفته باشد.

* کشش عضله چهار سر
کشش عضله چهار سر راه خوبی برای بهبود دامنه حرکت زانو است. فرد یک پای خود را از عقب خم می کند، و برای حفظ تعادل می تواند از یک میز یا دیوار استفاده کند. مچ پای خود را گرفته و آن را تا باسن می کشد. این تمرین را با پای دیگر تکرار می کند.

* بالا بردن پا
فرد ابتدا باید بر روی زمین دراز بکشد. سپس حدود شش اینچ (۱۵ سانتیمتر) یک پا را از روی زمین بلند کند و تا زمانی که می تواند آن را نگه می دارد و این تمرین را برای پای دیگر تکرار می کند.

* اسلاید دیوار
در این تمرین فرد پشت به یک دیوار می ایستد سپس روبه پایین می آید و زانو را در حدود ۳۰ درجه خم می کند و دوباره صاف می ایستد. این کار را باید چندین بار تکرار کند، فرد باید تلاش کند پای خود را در موقعیت خم تا زمانی که می تواند، نگه دارد.تمرین های عمومی از قبیل راه رفتن و دویدن برای سلامت زانو مهم هستند و به افزایش قدرت زانو و دامنه حرکتی فرد کمک می کنند. اگر تمرینات شدید باعث درد یا ناراحتی شود، دوچرخه سواری ورزش خوبی برای گرفتن بسیاری از همان مزایای بدون درد اضافی است. ورزشی که برای سلامت زانو و کاهش درد زانو مناسب است را باید حداقل سه یا چهار بار در هفته انجام داد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان رودکی ، روبروی مرکز جراحی اردیبهشت
تلفن : 37866034 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید



نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان تنگی کانال نخاع بدون جراحی
بهترین روش درمان میگرن توسط متخصص درد
سیاتیک چیست ؟

اپیدورال روش درمانی موثر جهت درمان درد دیسک کمر

اپیدورال روش درمانی موثر جهت درمان درد دیسک کمر
در زمینه دیسک های ستون فقرات و خصوصاً دیسک های کمر یکی از روش های بسیار سودمند که اثرات ثابت شده آن در تمامی مقالات و کتب رشته های مختلف پزشکی روی آن تاکید فراوان شده است اپیدورال و تزریق ماده یا داروی ضد التهاب است. در این روش بیمار با مراجعه به کلینیک درد، با شرایط استریل برای این کار آماده می شود. این روش بدون بیهوشی عمومی یا تزریق داروی آرامبخش انجام میگیرد و پس از بیحسی موضعی در ناحیه پوست کمر، باید به مدت چند دقیقه صبر کرد تا اثرات داروی بیحسی کامل شود. پس از اطمینان از بیحس شدن پوست، بوسیله یک سوزن مخصوص از طریق پوست وارد شده و پس از عبور این وسیله از عضلات و لیگامان های آن منطقه وارد فضای اپیدورال می شویم.

این عمل در بعضی از کلینیک ها زیر گاید و راهنمایی XRay انجام می شود اما اگر فوق تخصص درد تجربه و مهارت کافی در این عمل داشته باشد بدون گاید XRay هم می تواند انجام شود. با تزریق داروی ضد التهاب که گاهی با یک داروی بیحس کننده موضعی نیز همراه است در ناحیه اپیدورال ، التهاب ریشه های عصبی رفع میشوند و در عرض حدود 10 الی 15 دقیقه درد ناحیه کمر و پاها از بین می رود که این رفع یا کاهش درد مربوط به جزء بیحس کننده است و داروی ضد التهاب نیز به مرور اثرات خود را ظاهر می کند که معمولاً بعد از سه روز داروی ضد التهاب نیز به حداکثر خود می رسد.

اپیدورل چند بار باید تکرار شود ؟
به منظور ریشه کن شدن کامل التهاب ریشه های عصبی توصیه اکید بر این است که عمل اپیدورال به فاصله دو هفته تکرار شود و این روش به صورت یک ست که شامل سه تزریق است برنامه ریزی می شود. به عبارت دیگر سه تزریق اپیدورال که کلاً در عرض شش هفته صورت می گیرد علائم بیماران را معمولاً از بین می برد ولی حتی پس از تزریق اول علائم به طور چشمگیری از بین می رود و حتی روز پس از تزریق، بسیاری از بیماران می توانند سر کار خود رفته و فعالیت معمول داشته باشند. ولی باید از تغییر وضعیت ناگهانی مانند خم شدن به جلو و ایستادن و نشستن های طولانی پرهیز کنند.

بعد از تزریق ، استراحت مطلق نیاز است ؟
با شروع درمان و حتی تزریق اول، ما توصیه ای به استراحت مطلق نداریم و فقط در بیمارانی که دیسک کمر شدید دارند آن هم خیلی کوتاه به مدت یک الی دو روز استراحت تجویز می کنیم و به بقیه بیماران توصیه می کنیم که کارهای روزمره خود را انجام دهند و سر کار بروند فقط باید احتیاط کنند و به ستون فقرات خود فشار زیاد و ناگهانی وارد نکنند.با استفاده از این روش و روش های پیشگیرانه می توان اعمال جراحی دیسک کمر را بسیار کاهش داد بطوریکه در مراکز پیشرفته کمتر از 10 درصد بیماران نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند . مزیت دیگر روش اپیدورال این است که عمل جراحی دیسک کمر عمل بزرگ و سنگین و بالطبع دارای عوارض است و در تعدادی از بیماران نه تنها ممکن است بهبود حاصل نشود بلکه گرفتار عوارض عمل جراحی می شوند ولی مزیت روش اپیدورال این است که در این روش درمانی، عوارض جدی نداریم و این روش بسیار راحت و به صورت سرپایی انجام می شود و در نتیجه بیمار نگران عوارض نیست.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465