درمان سردرد با منشاء گردنی توسط متخصص درد

سردرد با منشاء گردنی به علت تورم و آرتروز مفاصل فاست (Facet) مهره های گردنی و سپس التهاب در اعصاب مجاور این مفاصل که در مسیر این اعصاب است به نواحی دیگر انتشار می یابد. درمان این سردرد که به وسیله متخصصین در کلینیک های درد انجام می شود، در گام نخست، کاهش درد و اسپاسم ماهیچه های گردن با درمان دارویی است. البته متاسفانه مسکن ها و داروهای ضدالتهابی رایج مانند ایبوپروفن، دیکلوفناک و ... در درمان این دردها تاثیر زیادی ندارند. در موارد آرتروز شدید و مقاوم به درمانهای دارویی، می توان در اتاق عمل استریل و با راهنمایی اشعه ایکس، داروهای ضدالتهابی را در مجاورت مفاصل و اعصاب آسیب دیده تزریق کرد.

نکته مهمتر از درمان، انجام روش های پیشگیری و رعایت قوانین کار با هرنوع دستگاهی است که توسط متخصص طب کار آموزش داده می شود و در اکثر محیطهای کار بر اجرای صحیح آنها نظارت می شود. این قوانین کار، ارگونومی نام دارند و شامل دستورالعمل هایی برای حفظ صحیح وضعیت بدن در هنکام انجام هر کار هستند تا ضمن حفظ سلامت و تندرستی، کارآیی و بازده فرد افزایش یابد. افراد می توانند برای آگاهی بیشتر از این دستورات، با جست و جو در اینترنت این آموزه ها را به شکل نوشتاری یا تصویری دریافت دارند.